tirsdag den 7. oktober 2014

Guld & sølvgrene til vasen - DIY

Jeg drømmer om smukke glimtende sølvgrene i min Lyngby vase til jul, og har tænkt mig at lave dem selv. Har researchet lidt på det og fundet følgende fremgangsmåde, der skal prøves af.

1. i haven og finde nogle tilpas størrelse grene og kogler, når nu jeg er i gang.
2. indkøb spraymaling i sølv (eller guld hmmm...), spraylim og glimmer.
3. finde et gammelt grimt lagen til spray underlag.

Tjek lige billederne her, er de ikke flotte?
 
Styling idéer til grenene kunne være i en stor vase enten med sparson pynt eller bare grenene alene. Ved juletid kan mindre grene lægges i midten af bordet som festlig glimtende bordpynt eller minismå grene bruges til at holde bordkort & menu. Mindre grene kan også lægges på et fad med lidt pynt og fx adventslys.
 
På bloggen momtastic.com fandt jeg nedenstående fremgangsmåde, og det virker altså okay nemt.
Trin 1: Find passende grene
 
Trin 2: Spraymal den i din grundfarve fx sølv, guld, hvid, pink... Husk underlag på jorden!
 
Trin 3: Spray med gennemsigtig spraylim, hvor glimmer skal sidde fast. Husk underlaget.
 
Trin 4: Strø glimmer henover de steder med spraylim. Husk igen underlaget.
 
Og vupti - så burde vi have de smukkeste glimtende, glitrende grene med glimmer :)
 
Du kan selvfølgelig også købe dem færdige i shoppen, hvis du ikke orker spraymaling og glimmer über alles. Se sølvgrene her: http://www.cutechristmas.dk/shop/soelvgren-m-glimmer-3384p.html
 
Afsted, afsted med mig, nu skal der glimres...
 
Knus Bettina





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...