mandag den 12. november 2012

DIY - personlige baby & børne julekugler - so cute...

 
Lav den sødeste og mest personlige julepynt sammen med dine børn og genoplev minderne hvert eneste år til jul... Ideen er at tage en glaskugle og sætte dit barns håndaftryk med farve på kuglen. Jeg vil anbefale at kuglen ikke er for lille, nok gerne 8 cm.
  
I princippet kan man jo også bruge alt muligt andet julepynt til formålet, bare det har en varig farvegengivelse, dvs. så det ikke suger ind eller afviser farven...
 
Jeg skal i hvert fald prøve det med min søn, mens hånden stadig kan være på kuglen :) (- og ærger mig allerede over at jeg ikke fik ideen før.....grrrrr!!!!)

Rigtig god aften...

Bettina
 
Du kan finde mere om glaskugler her:
 

2 kommentarer:

  1. Hvor køber man maling til at lave håndaftrykket med - så det holder på glas? Hvilken slags holder!? VH Christina

    SvarSlet
  2. Hej Christina. Jeg havde lidt akrylmaling tilbage og strøede lidt glimmer henover og det har holdt fint. Jeg har desværre ikke sådan maling i shoppen, kun kuglerne. Men mener det tit kan findes mange steder. Der findes også rigtig glasmaling eller porcelænsmaling, der muligvis fungerer bedre, men har altså kun erfaring med gængs hobby/akryl maling :) Prøv evt. cchobby.dk de har meget forskellig maling.

    Husk dog en våd karklud lige ved siden af "fabrikationen", da sådan en lille hånd lynhurtigt sætter aftryk mange andre sjove steder :)

    Knus Bettina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...